Nieuwtjes 

ZATERDAG 1 APRIL TECHNISCHE DAG BIJ HOT ROD:

Een technische dag voor buggy liefhebbers.
Vanaf 10.30 uur bent u van harte welkom. Dit keer gaat het over "motoren"

Nieuw in ons programma:                 

RUSTYCO ROEST-OPLOSSER, een unieke roestverdelger

Het verwijdert roest 100% poriendiep in alle naden en kieren van staal, RVS, aluminium en de meeste ferro-metalen. Zonder te stralen of te schuren. Het is geen roestomvormer maar een roestoplosser.  Maakt het oppervlak microscopisch schoon en werkt tevens roestwerend. Dit is de ideale ondergrond voor alle primers en verfsystemen. Het kan weer als nieuw metaal behandeld worden.

RUSTYCO is een concentraat, water-verdunbaar. Al met 1 liter RUSTYCO maakt u een 20 liter krachtig ontroestings bad, dat meerdere keren gebruikt kan worden, totdat het donker/zwart van kleur is geworden 

RUSTYCO is ongevaarlijk voor de meeste materialen zoals lak, kunststof, hout, rubber, vinyl, glas, RVS, aluminium, koper, chroom, enz. Geen gevaarlijke dampen, niet giftig, niet brandbaar, biologisch afbreekbaar, milieuvriendelijk.

GEBRUIKSAANWIJZING: Verwijder eerst loszittende roest, vuil, vet en olie. Maak een oplossing aan in water, b.v. in een kunststof emmer of container. Voeg per liter water minimaal 5 dopjes RUSTYCO toe (lichte roest). Bij zwaardere roestvorming meer RUSTYCO toevoegen, eventueel onverdund gebruiken. Voorwerp onderdompelen in het ontroestingsbad (minimaal 30 minuten). Circa 72 uur kan nodig zijn bij zeer zware roest. Voorwerp regelmatig uit de oplossing halen, losse roest eraf borstelen en afspoelen met water. Dit bevordert en versnelt het proces. Door de oplossing te verwarmen wordt alle roest nog sneller verwijderd. Na dit proces kan het voorwerp tijdelijk roestwerend worden gemaakt. Nogmaals circa 5 minuten onder dompelen, laten drogen en niet meer in aanraking laten komen met vocht. Het voorwerp is nu klaar om verder behandeld te worden.

Voorwerpen die niet ondergedompeld kunnen worden, dienen ontroest te worden met RUSTYCO GEL.

Koop nu:   
                                                            
                                                                      

Zie de video op:  http://youtu.be/SxjDhcUguKQ                                   

 

FIROS, het volautomatische brand blus systeem

Bescherm uw klassieker tegen brand. Dit systeem werkt 24 uur per dag, 7 dagen in de week en blust een beginnende brand automatisch en dat minimaal 10-jaar lang!

Speciaal ontwikkeld voor het automatisch blussen van kleine ruimten zoals uw motorruimte.
Het blusmiddel FE-36 (de milieu vriendelijke Halon opvolger), zit hier niet in een brandblusser maar in een kunststofslang die bij oververhitting (= boven de 120 graden) openbarst en daar dan, op de juiste plek, de beginnende brand onmiddellijk bestrijdt.

                 
                 

Koop nu

Download NL folder

Zie ook de demonstratie video op:          https://www.youtube.com/watch?v=sNwJJw1Xc28


Het Hot Rod Dragster raceteam is in september 2012 op uitnodiging van
VW-Action naar Santa Pod geweest.

Het reisgezelschap bestond o.a. uit het raceteam van Kaagkevers, Walter de Vette met zijn “vette” 1303 en een aantal zeer fraaie concours auto’s. 
Kaagkevers had dit jaar twee drag kevers bij zich, waarvan één de oude Clyde Berg kever dragster was. Clyde Berg was speciaal overgekomen om daarmee op Santa Pod te rijden.

Het Hot Rod team had aanvankelijk wat moeite met de afstelling (back-fires en start set ups) maar zette later een aantal mooie tijden neer. Eén keer 9.67 op het VW evenement, en de zondag erop zelfs een persoonlijke beste tijd van 9.37 met 212 km/u.

  foto 1: max vuur                                  foto 2: VW ACTION 2012                   foto 3: Hot Rod dragster 9.376

Het team heeft vanaf nu een facebook pagina. Naast filmpjes en foto’s  ook het laatste nieuws en race info & data. Meld je aan als je op de hoogte gehouden wilt worden.

   Hot Rod Dragrace team  

 

1e prijs mooiste buggy gekozen tijdens het internationale buggy weekeinde in Neus, Duitsland (Pinkster weekeinde 2012)

 

Internet shop: Bovenaan de index is een groep toegevoegd,
nl. NIEUWE TOEVOEGINGEN:

Hierin staan de laatst toegevoegde artikelen vermeld, met een doorlink naar deze producten.

Technische downloads beschikbaar.   

Stalling:                     wat wel en ook wat je vooral niet moet doen.
Olie:                           waarom eigenlijk klassieke motorolie.
Achteras keerring:   montage tips.
Temperatuur:            wat is een gewenste olie temperatuur.
Oliedruk:                   waarom er bij meer oliedruk een slechtere (olie) koeling kan ontstaan.
klik hier

De Hot Rod dragster is na meer dan 10 jaar weer actief!!
De race hobby van Henk & Fred Hendriks is in 2000 tijdelijk stil gezet omdat er te veel ander werk en beslommeringen te doen waren. Inmiddels na de opening van HR engineering, de aanbouw van een nieuw magazijn en het vernieuwen van de website, enz. gebleken dat het dagelijkse werk nooit af komt, en dus plannen ze gewoon nu een dagdeel per week vrij, alleen voor het dragracen. Het is voorlopig niet de bedoeling om aan een volledig kampioenschap mee te gaan doen, maar het is de twee vooral te doen om weer de “mooie” evenementen te bezoeken als dat in te plannen is, en daar vooral het racen met ontspanning & fun te combineren.
Op veler verzoek, wordt er inmiddels gewerkt aan een aparte ruimte op deze site waar het team nieuws, foto’s,  technische data en het race nieuws op de voet te volgen is. Het wordt dan ook mogelijk je daar te abonneren op een race report, zodat je altijd actueel op de hoogte bent en op tijd weet waar de dragster in 2012 zal rijden.
 
        
De foto 1 is genomen op het VW Action (UK) evenement, begin september 2011. De motor kwam daar wat bruut in en de kever ging op de startlijn iets te ruig weg (475 PK/ 620 NM). Het vermogen was moeilijk op het asfalt te krijgen. Geen wereld tijden maar wel hele spectaculaire runs.
Foto 2 is op de bug in in Chimay (B) waar de 3.0 Liter T4 steeds een nokkenas brak.
Foto 3&4 is genomen op het VW-fest in Biddinghuizen (NL), waar de kever uiteindelijk de snelste tijd (baanrecord) neer zette.

Low budget vakantie op Mallorca? 
Met een VW beachbuggy erbij 
om het eiland te verkennen in 
een leuk open autootje? 
http://link.marktplaats.nl

Gaat u iets bestellen in onze internetshop?
En heeft u kinderen? Bestel dan gratis een paar kleurplaten mee. Er zijn 5 verschillende. 1e Hot Rod Dragster, 2e Hot Rod Big-Sale, 3e Holland Joint Venture, 4e There's nothing we can't fix en 5e Stay Air Cooled.  Om direct naar de kleurplaten te gaan in de webshop: klik hier.

De knop: 
Motorrevisie & Tuning is gewijzigd in Motorrevisie, Tuning & Berekeningen. 

Onder de subknop: Motor berekeningen vind u uitleg over allerlei berekeningen, waarna u per onderdeel de berekeningen kunt uitvoeren en printen in een apart scherm.

 

23-augustus 2008 hebben we ons 30-jarig jubileum gevierd en dat natuurlijk samen met onze klanten. We hadden naast mooie spullen & auto’s niet alleen warme drankjes maar ook zeer veel koude drankjes ingeslagen en… speciaal voor deze dag was mijn privé werkplaatsje (de dragster werkplaats) omgebouwd tot fast-food restaurant "Henk’s vette Hap". We bakten daar zelf broodjes, frites, frikadellen en snacks, zolang tot iedereen zijn of haar buikje vol had gegeten.

We hebben erg veel oude bekenden gezien en natuurlijk gesproken. Het was erg leuk oude herinneringen te delen en we zijn lekker bijgepraat.

We hebben ongelooflijk veel cadeaus gekregen, van bloemen & taarten, tot gigantische bloemstukken, snoeptrommels, mooi ingelijste foto’s en persoonlijke cadeaus, echt teveel om op te noemen. Het was overweldigend.

Al met al een erg gezellige, relaxte dag waar ik nu al met veel plezier op terug kijk.

Namens mijzelf en onze crew, erg bedankt daarvoor.

Henk Hendriks.

24-augustus.
Op Zondag 24-augustus hadden we de oude en huidige Hot Rod medewerkers & vrienden uitgenodigd. Dit team van mensen heeft Hot Rod in 30 jaar neergezet en verdedigd in tot wat het nu is. Na 30 jaar een flinke groep mensen zoals de foto laat zien en dat ondanks dat er een aantal helaas verhinderd waren.

                     

Dit was voor ons ook een onvergetelijke en erg gezellige dag. Sommigen van ons hadden elkaar al 22 jaar niet meer gezien en het was erg leuk oude herinneringen op te halen en lekker bij te kletsen. Het was een echte reünie. Er is natuurlijk met de moderne Sportscarbuggy buggy’s proef gereden en natuurlijk zijn de bedrijfsruimtes van Hot Rod en HR Engineering door iedereen kritisch bekeken.
We hebben de dag afgesloten met een voor Hot Rod toepasselijk, overheerlijk buffet, gewoon in onze werkplaats en we waren het er allemaal over eens, dit moeten we veel vaker doen. Nou als het ons gegund is, valt er over 5 jaar zeker weer een uitnodiging in de bus, dan iets ruimer vooraf.  

Een prachtige tekening ontvangen van Marcel, klik hier

Henk & Els.  

Hot Rod's uitbreiding 3 is begonnen.
De regelmatige bezoeker is het vast al opgevallen, naast het VW-magazijn en op de parkeerplaats daarvoor, staat al geruime tijd een grote container en veel constructie staal. Het graafwerk daarachter is klaar en aan de fundamenten voor de nieuwe hal wordt momenteel gewerkt. 
Deze nieuwe hal wordt 18 x12 meter groot en ruim 7 meter hoog. Daaraan vast, dus in een lijn met de bebouwing, komt tot aan de erf grens een ruim afdak van 6 x18 meter voor o.a. de stalling van de Hot Rod bus en materiaalopslag.

Het is de bedoeling dat medio 2009 deze nieuwbouw klaar is. De hal en opslag gaat dienen als vervanging van onze Havenloods (de ex Secondware hal) waar we tot nu de Hot Rod bus en auto’s stallen en waar we ook onze (not for sale) gebruikte VW onderdelen hebben staan. Nadat we de havenloods inhoud hebben verhuisd & ingedeeld in 12 x 7 meter hoge stellingen, wordt de rest van de hal medio 2010 ingedeeld als nieuwe werkplaats voor HR Engineering.

Je ziet het, bij Hot Rod is altijd wel weer wat te zien 

       

 

Hot Rod Internetwinkel.
Op dit moment is ongeveer 75 % van ons leveringsprogramma online te bekijken en te bestellen.

Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van deze bestel mogelijkheid. Onze inspanning om meer relevante & technische informatie bij onderdelen vrij te geven blijkt zeer gewaardeerd te worden en we zijn dan ook erg ingenomen met de complimenten daarover.

Omdat we met bestellingen via internet ook besparen op order handelingskosten, zijn de prijzen nu nog beter geworden!  

Boeken nieuws.
De VW Kever (Nederlands talig)

Een prachtig geschreven werkplaats handboek, vraagbaak en Kever autotechnisch studieboek in één.

De inhoud is zeer breed uiteengezet, een aantal uitgelichte onderwerpen zijn :
Kever geschiedenis, Gegevens & Data, Wetenswaardigheden, Roest, Tuning, Kever -sport, Restauratie, Revisie, Typische storingen, Onderhoud, Diagnoses stellen enz.

Daarnaast wordt de kever zeer begrijpelijk autotechnisch uiteengezet.

             

Deze luxe (harde kaft) uitgave is 153 pagina's dik, staat vol interessante informatie en schitterende kleuren foto's. Een aanwinst voor elke Kever liefhebber en zoals de schrijver het zo mooi neer zet, "met voor elk wat wils"

Geschreven door Atte Roskam,
(bekend als Auto-journalist, Automotive schrijver, race- engineer & trainer autotechniek)

Met medewerking van onder andere:
Hot Rod (Henk & Fred Hendriks )

TIP
Gegarandeerd een zeer gewaardeerd cadeau.

Eenvoudig en snel te bestellen in onze internet winkel!

             

Sitemap