-
Benzine Euro 95 (E5) - E10 en dan ...
Wat zijn de voor- en nadelen van ethanol gemengd bij de huidige benzine.
Wat zijn de alternatieven.
Wat kunnen we in de toekomst verwachten?
Wat houdt het octaangetal, loodhoudend, in?
Al deze info is verwerkt in dit artikel geschreven door Henk Hendriks
|
|
|
-
Meer vermogen? En de koppeling dan?
Versterkte koppeling info, met stage druk naar motor koppel tabel.
Henk Hendriks
|
|
|
|
|
|
-
Olie voor Klassiekers
Door Henk Hendriks.
|
|
|
-
Compressieverhouding, hoe zit dat nou precies, inclusief de auto technische begrippen en waarden die noodzakelijk zijn om de berekeningen te kunnen maken.
Door Henk Hendriks.
Zie ook onder de knop: Motorrevisie, Tuning & Berekeningen.
|
|
|
-
Achteraskeerring.
In de praktijk blijkt menigeen een probleem te hebben met de pendelas wiellager afdichting en worden de achterremmen vet door versnellingsbakolie.
Met deze handleiding hopen we een bijdrage te leveren in het begrijpen waarom dit gebeurd. Een after-market askeerring setje is al vanaf € 2.90, maar de ergernis, om het op nieuw te doen, de verloren tijd en het vernieuwen van vette remvoering kost
veel meer.
Sleutel ze
|
|
|
-
De temperatuur van een luchtgekoelde motor, wat is normaal en wat is te heet…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Wanneer monteer je een 009 ontsteking?
Wat is een 009 ontsteking en wat is het verschil met de standaard
VW-ontsteking. Wanneer gebruik je wel een 009 ontsteking en wanneer nou juist niet.
Geschreven door: H. Hendriks
|
|
|
- Motorschades en hun verhaal: deel 1: Vallende kleppen
|
|
|
- Motorschades en hun verhaal: deel 2: Warmlopers
|
|
|
- Motorschades en hun verhaal: deel 3: Drijfstangen
|
|
|
- Foutieve nokkenas lagersets
Let op, er zijn foutieve nokkenaslagers sets (van K&S) in de handel.
Het betreft een standaard lagerset met de VW ref. 021-101-541.
(K&S nummer 87 975 604).
|
|
|
- Aanhaalmomenten
Ideaal voor de professionele Kever technicus. De meest voorkomende en gevraagde aanhaalmomenten netjes gesorteerd onder elkaar gezet.
Nu hoef je daar niet meer over te bellen of mailen, hang dit formulier in je de werkplaats aan de muur!
|
|
|
- Afstelgegevens VW KEVER
De meest gevraagde Kever afstel gegevens, VOOR EENS EN ALTIJD gesorteerd op bladzijde, wat wil je nog meer.
Een "HOT" item voor iedere Kever technicus!
|
|
|
- Lood en loodvrij
Hier worden mistige lood en loodvrij verhalen even helder uiteen gezet.
Specifiek voor luchtgekoelde VW's. (geschreven door Henk Hendriks.)
Aan de orde komt o.a.:
- Wat en waar tank ik.
- Wat was de functie van lood.
- Wat gebeurt er nu zonder lood.
- Welke opties zijn er voor mij
|
|
|
- Kever vliegwiel en krukaskeerring
Er kan veel verkeerd gaan bij het vervangen van een krukas keerring en
monteren van een Kever vliegwiel. De mogelijke schades zijn meer dan
aanzienlijk. (krukas, vliegwiel en carter). Om dit te voorkomen, deze informatie. (Geschreven door Henk Hendriks)
Aan de orde komt o.a.:
- Wat zijn de meest gemaakte montage fouten.
- Hoe de- en monteren we een vliegwiel
- Hoe de- en monteren we een krukaskeerring
- Waarop moeten we letten.
- Diverse Adviezen en Tips
- Technische gegevens (spelingen, toleranties, aanhaal momenten)
|
|
|
|
|
|
- Even een wiellagertje vernieuwen .........
Een horror verhaal, uit de praktijk en al 3 x waar gebeurt !!
Lees en huiver mee, met wat er zoal mis kan en is gaan bij het monteren
van een voorwiellager setje bij een Kever.
|
|
|
- Remvloeistof regelmatig verversen, dat doen we toch
allemaal?
Waarom verversen?
Waarom vaker bij klassiekers?
Wat zijn de consequenties als we het niet verversen?
Tips.
|
|
|