Technische vraagbaak

Onderstaand vind je technische informatie betreffende de meest gestelde vragen. De bestanden staan in PDF-formaat en kunnen gelezen worden met Acrobat Reader.  

Bezit je nog geen Adobe-reader dan kun je deze hier gratis ophalen!     

Hot Rod informatie downloads

Je kunt deze informatie snel en eenvoudig downloaden naar je eigen computer door met de rechter muisknop op de knop "download" achter het betreffende onderwerp te klikken en voor "doel opslaan als" te kiezen.
Vind je hierin niet wat je zoekt en heb je een Hot Rod klantnummer vul dan het formulier onderaan deze bladzijde in of neem contact op met onze telefonische vraagbaak . Je  krijgt dan gratis en vakkundig antwoord op al je technische vragen. Deze service is alleen bedoeld voor vaste Hot Rod relaties.

Weet je het nummer niet meer, kijk op een oude factuur of bel/ e-mail ons even met N.A.W.-gegevens.

Animatie principe werking 4 slag motor

 

  • Benzine Euro 95 (E5) - E10 en dan ...
    Wat zijn de voor- en nadelen van ethanol gemengd bij de huidige benzine.
    Wat zijn de alternatieven.
    Wat kunnen we in de toekomst verwachten?
    Wat houdt het octaangetal, loodhoudend, in?
    Al deze info is verwerkt in dit artikel geschreven door Henk Hendriks
  • Meer vermogen? En de koppeling dan?
    Versterkte koppeling info, met stage druk naar motor koppel tabel.
    Henk Hendriks
                                                                                                   

 

 

 

  • Stalling                                                                                                                              

 

  • Olie voor Klassiekers
    Door Henk Hendriks.  

 


  • Compressieverhouding, hoe zit dat nou precies, inclusief de auto technische begrippen en waarden die noodzakelijk zijn om de berekeningen te kunnen maken.
    Door Henk Hendriks.                                                                                                    
    Zie ook onder de knop: Motorrevisie, Tuning & Berekeningen.


  • Achteraskeerring.
    In de praktijk blijkt menigeen een probleem te hebben met de pendelas 
    wiellager afdichting en worden de achterremmen vet door versnellingsbakolie.
    Met deze handleiding hopen we een bijdrage te leveren in het begrijpen waarom dit gebeurd. Een after-market askeerring setje is al vanaf € 2.90, maar de ergernis, om het op nieuw te doen, de verloren tijd en het vernieuwen van vette remvoering kost veel meer. Sleutel ze

  • De temperatuur van een luchtgekoelde motor, wat is normaal en wat is te heet…  

 

  • Oliedruk                                                                                                                             

 

  • Klepstelboutjes                                                                                                                

 

  • Wanneer monteer je een 009 ontsteking?
    Wat is een 009 ontsteking en wat is het verschil met de standaard VW-ontsteking. Wanneer gebruik je wel een 009 ontsteking en wanneer nou juist niet. 
    Geschreven door: H. Hendriks 
  • Motorschades en hun verhaal: deel 1: Vallende kleppen

 

  • Motorschades en hun verhaal: deel 2: Warmlopers

 

  • Motorschades en hun verhaal: deel 3: Drijfstangen

 

  • Foutieve nokkenas lagersets
    Let op, er zijn foutieve nokkenaslagers sets (van K&S) in de handel.
    Het betreft een standaard lagerset met de VW ref. 021-101-541.
    (K&S nummer 87 975 604).
  • Aanhaalmomenten
    Ideaal voor de professionele Kever technicus. De meest voorkomende en gevraagde aanhaalmomenten netjes gesorteerd onder elkaar gezet. 
    Nu hoef je daar niet meer over te bellen of mailen, hang dit formulier in je de werkplaats aan de muur! 
  • Afstelgegevens VW KEVER
    De meest gevraagde Kever afstel gegevens, VOOR EENS EN ALTIJD gesorteerd op bladzijde, wat wil je nog meer. 
    Een "HOT" item voor iedere Kever technicus! 
  • Lood en loodvrij
    Hier worden mistige lood en loodvrij verhalen even helder uiteen gezet.
    Specifiek voor luchtgekoelde VW's. (geschreven door Henk Hendriks.)
    Aan de orde komt o.a.:
    • Wat en waar tank ik.
    • Wat was de functie van lood.
    • Wat gebeurt er nu zonder lood.
    • Welke opties zijn er voor mij
  • Kever vliegwiel en krukaskeerring
    Er kan veel verkeerd gaan bij het vervangen van een krukas keerring en monteren van een Kever vliegwiel. De mogelijke schades zijn meer dan aanzienlijk. (krukas, vliegwiel en carter). Om dit te voorkomen, deze informatie. (Geschreven door Henk Hendriks)
    Aan de orde komt o.a.:
    • Wat zijn de meest gemaakte montage fouten.
    • Hoe de- en monteren we een vliegwiel
    • Hoe de- en monteren we een krukaskeerring
    • Waarop moeten we letten.
    • Diverse Adviezen en Tips
    • Technische gegevens (spelingen, toleranties, aanhaal momenten)
  • Uitlijninfo      
 
  • Even een wiellagertje vernieuwen .........
    Een horror verhaal, uit de praktijk en al 3 x waar gebeurt !!
    Lees en huiver mee, met wat er zoal mis kan en is gaan bij het monteren
    van een voorwiellager setje bij een Kever.
  • Remvloeistof regelmatig verversen, dat doen we toch allemaal?  
    Waarom verversen?
    Waarom vaker bij klassiekers?
    Wat zijn de consequenties als we het niet verversen?
    Tips.

Vul dit formulier zo volledig mogelijk in. Hot Rod neemt zo snel mogelijk contact met je op! 
(de met * gemerkte velden zijn verplicht!)
          

             

                  

* Naam:
* Hot Rod Klantnummer:
* Adres:
* Postcode:
* Woonplaats:
* Telefoonnummer:
* Uw E-mailadres: U ontvangt een kopie mail op dit adres.
   
* Uw reactie:  
Ik wil graag op de volgende manier antwoord ontvangen:

telefonisch
via E-mail
per post

 


                                                                                                                     Sitemap